آموزش وردپرس

تنظیم حساسیت رمز عبور در ثبت نام ووکامرس

تمام وب مسترها و مدیران سایتهایی که از سیستم فروشگاهی ووکامرس (فروشگاه ساز قدرتمند وردپرس) استفاده میکنند حتما بارها به این مورد برخورد کرده اند که کاربران سایت هنگام عضویت در سایت با خطای مقاومت رمز عبور انتخاب رو به رو میشوند!

در درجه اول باید یادآوری کنیم که انتخاب پسورد یا همان رمز عبور مقاوت و قدرتمند از جمله الزامات این روز های دنیای امنیت وب میباشد یا به نوعی اولین قدم برای شروع حفظ امنیت سایت و کاربران به حساب میاد ولی از آنجایی که حساسیت انتخاب رمز عبور سخت موجب سختی و دلخوری بسیاری از کاربران میشود تا حدی که ممکنه حتی از خیر ثبت نام در سایت شما بگذرند، ما به شما قطعه کدی معرفی میکنیم که میتوانید با قراردادن در فایل functions.php قالبتان میزان سختگیری ساخت رمز عبور جدید موقع ثبت نام کاربران را تنظیم کنید.

 

کد زیر را در پایین ترین قسمت فایل functions.php خود قرار دهید:

 

// Woocommerce PWD strength

add_filter( ‘woocommerce_min_password_strength’, ‘reduce_min_strength_password_requirement’ );
function reduce_min_strength_password_requirement( $strength ) {
return 2;
}

نکته: در قسمتی از کد که درج شده: RETURN 2; اینجا عدد 2 تعیین کننده میزان سخت گیری و حساسیت ساخت پسورد جدیدی میباشد. به این صورت که هرچه این عدد بالاتر باشد سخت گیری ساخت رمز عبور در سیستم بیشتر میشود. بنابر این شما میتوانید از بین عدد 1 تا 5 میزان سختی ساخت رمز عبور جدید توسط کاربران را کنترل کنید. پیشنهاد میکنیم برای تامین امنیت بیشتر کمترین عدد در نظر گرفته 3 باشد ولی میتوانید از عدد 2 هم استفاده کنید که شامل آسان ترین پسورد ها میشود.