ehsandesign
درباره نویسنده

تیم طراحی و برنامه احسان دیزاین مجری برتر پروژه های تحت وب با بیش از 14 سال سابقه در زمینه برنامه نویسی وب. مجری حرفه ای طراحی سایت هواپیمایی، فروش وب سرویس، طراحی سایت موزیک، ساخت فروشگاه، سایت فروش فایل و طراحی انواع نرم افزارهای آنلاین تحت وب.

ساخت ربات فارکس

ساخت ربات فارکس

دراین مقاله ساخت ربات معامله گر را به صورت مرحله به مرحله مورد بررسی قرار می دهیم. این پروژه جزو پروژه هایی است که هر برنامه نویسی نیاز هست که نحوه ی ساختش را بداند. ما در اینجا همه ی نکاتی که برای ساخت ربات فارکس معامله گر نیاز هست را به شما آموزش می دهیم و درواقع ماهی گیری را خواهید آموخت.

ربات های معامله گر

ربات های معامله گر ابزار هایی هستند که شما میتوانید از آن ها برای معامله های خودکار استفاده کنید. هرچند که این ربات ها انواع مختلفی دارند. پیدایش این ربات ها باعث تحول عظیمی در حوزه ی بازارهای مالی شد. در اینجا ما به بررسی نحوه ی ساخت یک ربات معامله گر میپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

ساخت ربات فارکس

در این بخش به مراحل ساخت یک ربات معامله گر فارکس می پردازیم. این پروژه ها برای برنامه نویس ها جزو الزامات هستن.

اولین مرحله برای طراحی یک ربات معامله گر، انتخاب یک زبان برنامه نویسی است. اینکه شما به چه زبانی این کار را کنید، کاملا بستگی به شما دارد. پیشنهاد ما استفاده از زبان پایتون هست چراکه برای استفاده از ML در ربات خود، کارتان راحت خواهد بود.

در مرحله ی بعد باید حوزه ی کار ربات را تعیین کنید. برای کار کردن با ربات بهتر است که به صرافی یا بازار دسترسی داشته باشید. تنها در این صورت می توانید دارایی هایتان را معامله کنید. این موضوع هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مرحله شما لازم است تصمیم بگیرید که می خواهید در چه حوزه ای فعالیت کنید. آیا حوزه ی فعالیت شما سهام ها خواهند بود یا ارزها! این ربات ها می توانند در حیطه ی کریپتوکارنسی هم بسیار پرکاربرد باشد چون این بازار هر24 ساعت و هر روز هفته فعال است.

در مرحله ی سوم بهتر است یک سرور انتخاب کنید. برای ارسال درخواست به API شما به سرور نیاز خواهید داشت. در مراحل ساهت آزمایشی ربات می توانید از کامپیوتر یا لپ تاپ خود به عنوان سرور استفاده کنید. قطعا زمانی که ربات 24 ساعت مشغول کار کردن باشد، کامپیوتر نمی تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین میتوانید یکی از 2 راه زیر را انتخاب کنید.

  • از Raspberry Pi به عنوان سرور استفاده کنید.
  • از Cloud استفاده کنید.

استفاده از PI میتواند ایده ی جالبی باشد. بهرحال این موضوع کاملا مربوط به شما است و بهتر است شما درباره ی آن تصمیم گیری کنید.

و در مرحله ی آخر ربات را بسازید.

این قسمت بخش جذاب این پروسه هست. شما برای اینکه این مرحله را انجام دهید باید:

  1. تایید هویت خود را در صرافی انجام داده باشید.
  2. کلید API فعال داشته باشید.
  3. تصمیم بگیرید که رباتتان چه سروری خواهد داشت.

و در آخر…

شما برای ساخت یا طراحی این ربات های معامله گر به یک استراتژی خوب بیشتر از برنامه نویسی احتیاج دارید پس باید یک استراتژی مناسب خودتان پیدا کنید. بعد از این مرحله می توانید به پیاده سازی ربات فکر کنید. این موارد بیان شده یکی از ساده ترین راه ها برای ساخت یک ربات معامله گر هست که شما میتوانید کار خود را از این جا شروع کرده و گسترش دهید.

اگر فکر میکنید به استراتژی مناسبی در رابطه با معاملات روزمره در بازار معاملاتی بورس فارکس یا دیگر مارکت های جهانی رسیده اید تیم برنامه نویسی تخصصی ما تحت برند ام کیو ال فارسی آماده مشاوره رایگان برای تبدیل استراتژی شما به اکسپرت و ساخت و طراحی یک ربات قدرتمند معاملاتی (سفارش اکسپرت فارکس) و همچنین طراحی اندیکاتور اختصاصی قدرتمند برای شماست.

برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از چگونگی شرایط ساخت اندیکاتور فارکس و اکسپرت فارکس به وب سایت MQLFA – ام کیو ال فارسی مراجعه کنید.